Realizácia aktivít projektu EÚ v roku 2011
V rámci 2.1 Vzdelávacích aktivít pre pedagógov sa 24 pedagogických pracovníkov zúčastnilo školenia pre získanie európskeho počítačového preukazu ECDL. Je to označenie pre medzinárodne uznávaný certifikačný systém znalostí a zručností v oblasti práce s výpočtovou technikou. |
V rámci projektu „Rozvíjame ducha jazykom, telo športom, rozumieme počítačom“ prebiehala
v našej škole od septembra 2010 a januára 2011 druhá aktivita zameraná
na zdokonaľovanie kom-petencií pedagógov - získanie európskeho počítačového preukazu ECDL. Jeho základom je štandard, ktorý určuje rozsah požadovaných digitálnych znalostí a zručností v siedmich moduloch:
1. Základy informačných technológií
2. Používanie počítača a správa súborov
3. Spracovanie textov
4. Tabuľkový kalkulátor
5. Databázový systém
6. Elektronická prezentácia
7. Informácie a komunikácia
Počítačová gramotnosť, t.j. schopnosť efektívne využívať základné informačné technológie, sa preukazuje úspešným absolvovaním série štandardizovaných testov a potvrdzuje sa vydaním Európskeho vodičského preukazu na počítač (Certifikátu ECDL), ktorý je najvyšším dokladom systému ECDL, je medzinárodne rešpektovaný a má časovo neobmedzenú platnosť. Overovacie skúšky a testy sa zostavujú z neverejnej bázy otázok a testov a vyhodnocujú sa predpísanou metodikou. Predpísané testy je možné absolvovať len v akreditovaných testovacích centrách pod vedením akreditovaného skúšobného komisára, čím je zaručená potrebná a medzinárodne štandardizovaná úroveň kvality overovania znalostí.
Pedagógovia ukončujú tvorbu nových učebných materiálov spĺňajúcich požiadavky ISCED 1, 2 a pripravujúcich žiakov pre vedomostnú spoločnosť. Dané materiály vytvárajú základ školského vzdelá-vacieho programu a sú začlenené do výchovno - vzdelávacieho procesu. V rámci aktivít projektu pedagógovia tvorili učiteľskú knižnicu pre prácu s interaktívnou tabuľou. Obsahuje súbory pracovných listov, predvádzacích zošitov, prezentácií, metodické príručky, softwérové výučbové programy, cudzo-jazyčné slovníky, elektronické zbierky úloh, databázy testov a videoprojekcie.
Tematické výchovno-vzdelávacie plány Biológia pre 6. a 7. ročník. |
Prezentácie resp. predvádzacie zošity sú vypracované v aplikácii Activstudio. Predvádzacích zošitov
je 26 a pracovných zošitov 10.
Obsahom prezentácií je učivo z tematických celkov:
- Život s človekom a v ľudských sídlach
- Základná štruktúra života – bunka
- Vnútorná organizácia tela organizmov
- Vnútorná stavba tela rastlín a húb
Pracovné listy nadväzujú na vybrané prezentácie.
Prezentácie, pracovné listy a metodické príručky z chémie pre 6. a 7. ročník, ktoré boli
vypracované v súlade so štátnym vzdelávacím programom ISCED2.
|
Prezentácie sú vypracované v PowerPointe (10 pre 6. ročník a 7 pre 7. ročník), pracovné listy nadväzujúce na prezentácie sú vypracované vo Worde.
Obsahom prezentácií v 6. ročníku je učivo z tematických celkov:
- Objavovanie chémie v našom okolí
- Skúmanie vlastností látok
- Chemicky čisté látky a zmesi
- Látky nevyhnuté pre náš život: voda a vzduch
V 7. ročníku je spracované učivo z tematických celkov:
- Spoznávanie chemických reakcií v našom okolí
- Zmeny pri chemických reakciách
Úlohami projektu pre predmet Telesná výchova a Športová príprava bolo rozpracovať časovo - tematické plány, vytvoriť systém testovania výkonnosti žiakov športových tried, vyhotoviť DVD a vypracovať pracovné listy. |
Úlohami tohto projektu bolo detailnejšie rozpracovať časovo - tematické plány v jednotlivých ročníkoch. Vytvoriť systém testovania výkonnosti žiakov športových tried, vyhotoviť DVD s ukážkami cvičení na nácvik a zdokonaľovanie technických zručností a pohybových schopností žiakov, ktoré sme vypracovali formou pracovných listov. Oboznámenie sa s diagnostikou a meraním funkčných zmien organizmu pri zaťažení, analýzy meraní pulzových frekvencií pomocou šport - testerov. Úlohy projektu sa nám podarilo splniť aj v spolupráci so žiakmi športových tried. Zásluhou projektu sme získali pre žiakov pomôcky: futbalové lopty, rozlišovačky, kužele, testery.
Ukážky z projektu:
Motorický test č. 3
Názov: Prekážková dráha
Charakteristika: Rozvoj koordinačných schopností
Popis: Hráč štartuje z polovysokého štartu, urobí kotúľ vpred , urobí obrat o 360°, obehne štvrť kruhom medicinbal (kužeľ), urobí obrat o 360°, preskočí a podlezie prekážku (75 – 80 cm vysoká), obehne štvrť kruhom medicinbal, urobí obrat o 360°, preskočí a podlezie prekážku č.2, obehne štvrť kruhom medicinbal, urobí obrat o 360°, preskočí a podlezie
prekážku č.3, obieha medicinbal a súčasne robí polobrat a beží späť do cieľa šprintom vzad. Pri obiehaní medicinbalu musí mať loptu stále po pravej ruke. Dĺžka trate je asi 44 m. Povolené sú dva štarty s minimálnou prestávkou 5 minút medzi jednotlivými behmi. Dotknúť medicinbalu je zakázané. Zapisujú sa oba pokusy a hodnotí sa lepší čas
s presnosťou 0,01 sekundy. Meranie sa robí fotobunkou. Náčrt prekážkovej dráhy je na nasledujúcom obrázku.
V rámci činností odborných pracovníkov
pre aktivity ku 3.4. vytvára pani |
Medzipredmetové vzťahy matematiky a slovenčiny umožnili spojiť hru s precvičovaním učiva
o vybraných slovách s násobilkou.
Včelie plásty ukrývajú správne odpovede.
Rozvoj priestorovej predstavivosti cvičíme nie len so stavebnicou, ale aj na interaktívnej tabuli.
Rozvoj logického myslenia.
V rámci činností odborných pracovníkov
pre aktivity ku 3.4. vytvorila pani |
Výučbové materiály Geografia 8. ročník - EURÓPA
Prezentácie a na ne nadväzujúce pracovné listy
CD obsahuje 20 prezentácii, na ktoré nadväzujú pracovné listy v Activstudiu. Vypracované sú v rámci štátneho vzdelávacieho programu ISCED2 Geografia pre 8. ročník. Obsahom prezentácií sú štáty Európy rozdelené podľa jednotlivých oblastí a regiónov. Sú v nich spracované prírodné a hospodárske pomery daných štátov.
Európa
1. Stredná Európa
2. Česko
3. Maďarsko
4. Poľsko
5. Nemecko
6. Rakúsko
7. Švajčiarsko
8. Benelux
9. Taliansko
10. Francúzsko
11. Grécko
12. Španielsko
13. Severná Európa
14. Spojené kráľovstvo Veľkej Británie a Severného
Írska
15. Dánsko
16. Nórsko
17. Švédsko
18. Island
19. Západná Európa
20. Mapy
V rámci činností odborných pracovníkov
pre aktivity ku 3.4. vytvoril pán |
▲ Na začiatok ▲