Denník formou tvorivej dramatiky

Na hodinách literárnej výchovy žiaci pracujú rôznymi metódami a formami. Žiaci 9.B majú radi metódy tvorivej dramatiky, a tak som si pre nich pripravila 2 vyučovacie hodiny v školskej knižnici, na ktorých sme si overili, že metódy a formy tvorivej dramatiky zlepšujú ich čítanie s porozumením.

Počas 1. vyučovacej hodiny sa žiaci zoznámili s textom Tajný denník 13 a polročného Adriana Molla. Potom sa rozdelili do skupín, v ktorých už pracujeme 3. rok. Úlohou žiakov bolo  premyslieť si čo najviac Adrianových vlastností, ktoré vyplývali z textu. Následne z týchto vlastností „uplietli“ Adrianovi sveter – na papierovú postavu na tabuli vpisovali fixkami vlastnosti, ktoré museli dokázať. Potom si vylosovali dátumy z denníka a vytvárali heslovitú osnovu, v ktorej vystihovali problémy, ktoré v denníku riešila literárna postava a lepili ich okolo Adriana.

Na 2. vyučovaciu hodinu vytvorili alej. Žiaci v aleji Adrianovi (určenému žiakovi) radili, ako by mal svoje problémy riešiť. Potom prišlo na rad tvorivé písanie. Žiaci samostatne dotvorili 1 denníkový záznam – pokračovanie denníka Adriana Molla. V závere vypracovali didaktický test na čítanie s porozumením. Žiakom sa aktivita páčila.



" Rozvíjame ducha jazykom, telo športom, rozumieme počítačom "