Aktivita
pre žiakov 6.ročníka sa uskutočnila v školskej knižnici. Žiaci
pracovali v skupinách. Najprv si prečítali jednu ľudovú rozprávku.
Vybrali si jednu postavu z tejto rozprávky. V skupine si pripravili
rozhovor rozprávkových postáv, v ktorom sa jednotlivé postavy
predstavili a rozprávali sa o tom, čo vo svojich rozprávkach zažili.
Odpovedali na otázky, ktoré im kládli ich kamaráti zo skupiny, a to
napr: Kto si? Odkiaľ pochádzaš? Čo sa ti v poslednom čase prihodilo?
Ako si to prežíval? Žiaci museli vo svojich pripravených rozhovoroch
dokázať, že čítali s porozumením v tom, že sa vedeli vžiť do
rozprávkovej postavy, o ktorej čítali.
Knižní hrdinovia z prázdnin a zo školskej knižnice
Aktivita
žiakov 8. ročníka sa uskutočnila v školskej knižnici. Žiaci si mali
doniesť knihu, ktorú čítali cez prázdniny alebo v poslednom čase.
Pracovali v skupinách.
Prvou úlohou bolo,
aby sa vzájomne stručne zoznámili so svojimi knihami vrámci skupiny a
vybrali si jednu z nich, na ktorú si pripravia ústnu reklamu. Cieľom
tejto reklamy bolo spropagovať túto knihu tak, aby si ju chceli ostatní
prečítať. Najprv sa oboznámili s obsahom knihy, potom si pripravili
stratégiu reklamy tak, aby boli zapojení všetci členovia. Po dôkladnej
príprave, ktorá však bola časovo obmedzená, prezentovali svoje reklamy
pred spolužiakmi. Žiaci museli využiť rôzne schopnosti, čítanie a
počúvanie s porozumením, prezentačné schopnosti i schopnosť pracovať v
tíme. V závere všetci zhodnotili jednotlivé výstupy a vyhodnotili
najlepšiu skupinu.
Druhou úlohou bolo
precvičiť si orientáciu v školskej knižnici a dokázať si nájsť knižných
hrdinov, o ktorých si chcú prečítať. Vedúci skupiny mal v knižnici
nájsť pre svojich členov zaujímavú knihu. Žiaci si knihu prelistovali a
prečítali si z nej úryvok, jeden príbeh. Potom porozprávali dojmy z
prečítania a posúdili, či im vedúci vybral zaujímavú knihu a prečo.
Táto aktivita slúžila ako motivácia k čítaniu i k návšteve školskej
knižnice. Ďalej si precvičili čítanie s porozumením a mohli si ho
overiť pri rozhovore so spolužiakmi. Niektorí zistili, že nie je
jednoduché vybrať si dobrú knihu, niektorí siahli po osvedčených
autoroch, niektorých zlákala obálka knihy. Dané aktivity sa žiakom
páčili a určite podobné budeme realizovať aj ďalej.